SORG OCH SAKNAD

 

Jag saknar mamma. Jag saknar mamma så mycket att ingenting är roligt. Ingenting. Det är så det känns. Inuti mig.
Jag saknar mamma så mycket att jag har svårt att vara den genuint positiva personen. Genuin. Det är så jag vill vara, men inte är, just nu. Inuti och utanpå.
Nu har det gått mer än ett halvår sen den värsta stunden i mitt liv. Jag har visat för mig själv, min familj och alla andra, att livet går att leva vidare. Att vardagen fortsätter. 
Det är nu, nu när allting rullar på som saknaden exploderar. Livet är som vanligt, fast ändå definitivt inte alls som vanligt.
Saknaden dränker mig. Inte hela tiden, men mer ofta än förut. Sorgen sänker mig. Inte hela tiden, men mer sällan än förut.
Jag väntar på en vändning. Mer än någonsin. Sorgen ersätts av saknaden. Tårarna ersätts av skratt, men när?

Jag vill hitta glädjen igen, på livets resa.

 
1 Lärar-Linda :

skriven

Åh Ida, vad det gör ont att läsa. Kanske för att jag känner igen mig. Min mamma "klarade sig", men är idag en helt annan person, min mamma finns inte längre.
Jag hoppas att du har goa vänner som lyssnar och kramar!
Många varma tankar till dig! Kram!

Svar: Stor kram till dig Linda ❤️❤️❤️
Ida

2 Kajsa :

skriven

Jag vet den känslan. Det kommer aldrig kännas som vanligt igen, för ens mamma kommer alltid fattas.
Älskade fina Ida, jag vill säga att det blir lättare. Du kommer kunna genuint skratta, du kommer kunna vara glad igen. Sorgen kommer alltid finnas där men det blir en del av en på nått sätt.
Våra mammor var bäst och det enda vi kan göra nu är fortsätta leva, både för oss men även för dem.
❤️

Svar: Du är bäst Kajsa ❤️❤️❤️ses hemma snart. Kram 😘
Ida

Kommentera här: