MAMMAS PLÄTTAR

Jag vaknar av att jag får ett inchecknings-SMS från flygbolaget. Vänta lite nu, jag ska inte åka hem förrän i övermorgon. Varför kommer det redan nu? Jag tänker att det kanske bara har blivit något fel och låter telefonen ligga kvar bredvid sängen. Amanda hade sovit över och vi hade planerat att göra plättar till frukost. Mammas plättar. Jag börjar göra plättsmet i köket, men kan inte släppa tanken om det konstiga SMS:et. Jag känner på mig att det är något som inte står rätt till. Och mycket riktigt, så var det. Jag ringer pappa som berättar att jag måste komma hem, nu.
Det mesta av resten vill jag helst bara glömma.

I går, mer än ett halvår senare, stekte plättar igen. Mammas plättar, fast på mitt sätt. Amanda och jag åt tillsammans. Det kändes bra.
Resten av min lördag var nästintill fantastik. Livet är fantastiskt. Vi kollade lokalfotboll tillsammans med några fler klasskompisar. Kvällen blev bättre än vad jag hade tänkt mig. Bytte ut havregrynsgröten mot grillmiddag i kvällssolen på bästa Annas innergård. Är tacksam för livet och dess vändningar. 
1 Anna:

skriven

Du är fantastisk och stark ida! <3

2 Anna:

skriven

Du är fantastisk och stark Ida! <3

Kommentera här: