STOCKHOLMSSUMMERING DEL 2

Jaha, trenden fortsätter. Har för fullt upp med livet för att ta mig tid att dokumentera dagarna här mer kontinuerligt. Nu är det endast tre dagar kvar i huvudstaden. På torsdag går jag på planet till Kalmar och tillbaka till en annan värld. Även om tiden ännu en gång har rusat förbi och det är svårt att minnas allt, så vill jag ändå försöka ta ut det bästa och mesta som hänt sedan sist.
Amanda och jag åkte hem till Åland. Det blev en mysig helg med pappa, Johannes och alla vovvar. Det kändes bättre än på väldigt länge att komma hem. En otroligt saknad känsla.
Sa hej till mamma och lämnade mitt avtryck där. Det kändes också bra, även fast tanken slår mig varje dag där jag undrar om hon verkligen aldrig mer kommer att komma tillbaka. 
Tillbaka i Stockholm väntade en ny praktikvecka. Jag har tillbringat väldigt mycket tid med varselkläder och att köra bil. Är rätt bra kompis med Stockholmstrafiken nu, och senaste veckan har jag till och med kört utan Google Maps och GPS. Det ger jag betyget väl godkänt. 
Jag har ätit mycket och gott. Nästan hela tiden. Mat är meningen med livet, brukar jag säga. 
Jag har utforskat Lidingö och känt mig som hemma. Vatten nära är väldigt viktigt. 
Som sagt. Ännu mer vatten, från dagens promenad på Djurgården.
Och så har jag upptäckt det fantastiska med att äta brunch. Innehållet på denna tallrik har intagits två gånger senaste veckan. Senast i dag.
I dag besökte jag detta annorlunda ställe, Millesgården. Magisk utsikt och massiva stenläggningar och skulpturer. Det kändes mer som att jag befann mig i Sydeuropa än i Sverige. Väl värt ett besök. 

Kommentera här: