EN NY SOMMAR

Lämnade dessa pärlor, plus några till, för ett tag. Pappa hämtade mig förra veckan. Vi packade ner mitt Kalmar-liv och körde hemåt. Ses i augusti. 

När sista, ultralånga skoldagen var över firade pappa och jag med att äta ute på restaurang. Till efterrätt åt jag en av mina favoriter, och mammas favorit, vaniljglass med hjortronsylt. Det är precis alla de små sakerna som kan stanna och soppa hela min värld. En skål med glass. Samtidigt så är det även ett fint tecken på att mamma lever kvar mitt i bland oss. 

Första dagen hemma firade vi min kusin Iris som tog studenten. Lycka, glädje och vemod, allt på samma gång. Styrkan finns i oss alla. Du är bäst Iris.

Här hemma är det mesta så vanligt som det kan bli. Jag är husmor, storasyster, kompis och allt däremellan. Tar dagen som den kommer och gör det jag vill, och inte vill, göra. Glad att ha alla kära nära igen. Det skapar lugn och ro inom mig. 


Här är två av mina gosisar med en nyfunnen pudelkompis. 

Kommentera här: