UPS AND DOWNS

Har upplevt de mest omvälvande veckorna i mitt liv tror jag.
För en vecka sedan avslutades videokursen där vi mer eller mindre bott i skolan. Det har nog varit både de roligaste men också mest intensiva skolveckorna i mitt liv. Nu har vi lärt oss producera tv. Att göra videoinslag, nyhetssändningar och studioprogram. Favoritögonblicket är när vi tillsammans gjort en hel sändning och kan säga "yes, vi gjorde det!" Världens roligaste teamwork.

En dag var jag och tre till på Öland och spelade in ett inslag om häxprocessen. Trodde aldrig jag skulle göra något sådant men det är det som är så skoj med den här utbildningen. Man får lära sig om allt och ingenting. Då passade vi även på att äta kroppkakor. Äntligen, säger jag, då det var första gången för mig. Dock hamnar de inte på min tio-i-topp-lista för godaste maträtterna...

Flera födelsedagar har firats, med stora delar av klassen. Uppskattar verkligen sammanhållningen vi skapat. På kvällarna, om tiden funnits, har jag tränat med triathlongänget. Guldvärda stunder och ett skönt andrum från vardagen. Sista stoppet på videokursen var vårt magasinprogram som handlade om just häxprocessen.

Som grädde på moset i detta fullspäckade schema är situationen hemma världens berg- och dalbana. Enda jag har att säga är att cancer kan dra åt helvete och min mamma är världens kämpe. Är glad att jag har Kalmar och en vardag att luta mig tillbaka på. Vet inte vad jag skulle ta mig till utan det här.
En lördag drog jag och mina favoriter till Ikea och åt brunch samt köpte lite välbehövliga grejer. En annan helg följde jag med världens bästa Mandis hem till Oskarsham. Hade fredagsmys med pasta, vin och idol. På söndagen var det cykling och korvgrillning med triathleterna.

Nu är det söndag igen. Regnet smattrar mot fönsterrutan. Det blåser storm och livet känns allt annat än lätt, men det finns ingen annan väg att gå än framåt.

Kommentera här: